Irodalom
- 5/2006 (IV.3.) OM rendelet az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti
Követelményeiről
- Bagdy Emőke ( 1997): A pedagógus hivatásszemélyisége. KLTE Pszichológiai Intézet, Debrecen
- Berliner, D.C (1994): Expertise: The wonders of exemplary performance. In: Mangier, J.N és Block, C.C. (szerk.): Creating powerful thinking in teachers and students. Reinhardt and Winston, Worth, TX. 141-186.
- Berliner, D. C. (2005): Szakértő tanárok viselkedésének leírása és teljesítményeik dokumentálása. Pedagógusképzés, 2. sz. 71-92.
- Berman Brown, R. és McCartney, S. (1999): Multiple Mirrors: Reflecting on reflections. In: O'Reilly, D., Cunningham, L. és Lester, S.(szerk.): Developing in Capable Practitioner. Kogan Page, London, Dover. 16-32.
- Bless, H. (2001): Az érzelem és gondolatok kölcsönhatásai: Az általános tudásrendszerek szerepe. In: Forgács J. (szerk): Érzelem és gondolkodás. Az érzelem szociálpszichológiája. Kairosz Kiadó, Budapest. 205-225.
- Borko, H. és Putnam, R. T.(1996): Learning to teach. In : D. Berliner-R. Calfee (szerk.): The Handbook of Educational Psychology. Mc. Millan. New York .673-708.
- Buda Béla (1985): Az empátia - a beleélés lélektana. Gondolat Kiadó, Budapest.
- Bullough, R. (1997a): Becaming a teacher. Self and social location of teacher education. In: Biddle et. al. (szerk.) : International handbook of teachers and teaching. Kluwers
- Bullough, R. V. és Kerrie, B. (1997b): First-year teacher eight years later. Teacher College Columbia University. New York-London
- Calderhead, J. (1989): Reflective teaching and teacher education. Teaching and Teacher Education. 1. 43-51.
- Calderhead, J.(1996.): Teachers : Beliefs and knowledge. In : D. Berliner - R. Calfee (szerk.) The Handbook of Educational Psychology. Mc Millan. New York. 709-725.p.
- Campbell, D. és mtsai (2000): Portfolio and Performance Assessment in Teacher Education. Allyn and Bacon, Boston
- Clark, C.M. és Peterson, P.L. (1986): Teachers' Thought Process. In: Wittrock, M.C. (szerk.): Handbookof Research on Teaching. McMillan, New York, 231-263.
- Dawkins, R. (1984): Az önző gén. Gondolat, Budapest.
- Dewey, J.(1933): How We Think. Boston. 35.o.
- Dewey, J.(1951): Experience and Education. Macmillan, New York
- Dombi Alice (1999.): Tanári minta - mintatanár. APC Stúdió, Gyula.
- Dreyfus, H.L. és Dreyfus, S.E (1986): Mind over machine. Free Press, New York
- Dudás Margit (2005): A tanárképzésbe belépő hallgatók nézeteinek feltárási lehetőségei. Pedagógusképzés. 3. sz. 23-46.
- Dudás Margit (2007): Tanárjelöltek belépő nézeteinek feltárása. In: Falus Iván (szerk.): A tanárrá válás folyamata. Gondolat Kiadó, Budapest. 46-120.
- Eggleston, J. (szerk.) (1979): Teacher decision-making int he classroom. Routledge & Kegan Paul, London
- Eysenck, M.W. és Keane, M.T.(1997): Kognitív pszichológia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
- Falus Iván (2001.a): Pedagógus mesterség - pedagógiai tudás. In : Iskolakultúra. 2. sz. 21-28. p.
- Falus Iván (2001.b): A gyakorlat pedagógiája. In: Golnhofer Erzsébet és Nahalka István (szerk.): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti. Bp. 15-27.
- Falus Iván (2004): A pedagógussá válás folyamata. Educatio. 3. sz. (ősz), 359-374.o.)
- Falus Iván (2005): Képesítési követelmények - kompetenciák - sztenderdek. Pedagógusképzés, 1.sz. 5-16.
- Falus Iván (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Gondolat, Budapest
- Forgács József (2001): Érzelem és gondolkodás. Az érzelem szociálpszichológiája. Kairosz Kiadó, Budapest.
- Furlong,J. és Maynard, T.(1995): Learning to teach and models of mentoring. In: Kerry, T., Shelton Mayes, A.(szerk.): Issues in Mentoring. Routledge, in association with the Open University, London-New York. 10-24.
- Golnhofer E. és Nahalka I. (szerk.) (2001): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti Kiadó, Budapest
- Graf, P. és Schachter, D.L.(1985): Implicit and explicit memory for new assocations in normal and amnesic subjects. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition. 11.501-518.
- Hegyi Ildikó (1996): Siker és kudarc a pedagógus munkájában. Okker Kiadó, Budapest.
- Hercz Mária (2005): Pedagógusok szakember- és gyermekképe. Magyar Pedagógia, 2. 153-184.o.
- Hewstone,M. és tsai. (szerk.) (1999): Szociálpszichológia. Európai szemszögből. Közgazdasági és Jogi Kiadó, Budapest
- Holt-Reynolds, D. (1992): Personal history based beliefs as relevant prior knowledge in coursework. Can we practise what we teach? American Educational Research Journal, 29. 325-349.
- Huberman, A.M, Groundauer, M. és Marti, J. (1993): The lives of teachers. Teachers College Press, New York.
- Kelemen Gyula (2004): Az angolszász országok kompetenciaalapú tanárképzési és szaktanárképzési tapasztalatai. Pedagógusképzés, 4. 81-92.
- Kimmel Magdolna (2002): A reflektív gondolat gyökerei. Pedagógusképzés, 3. 120-123.
- Kimmel Magdolna (2006): A tanári reflexió korlátai. Pedagógusképzés, 3-4. 35-50.o.
- Kimmel Magdolna (2007): A reflektív tanárképzési modell a gyakorlatban . PhD dolgozat. Kézirat. Budapest
- Komlósi Ákos, Tóthné Dudás Margit és Vastagh Zoltán (1987): Pedagógusjelöltek a tanárképzésben. Tankönyvkiadó, Budapest.
- Korthagen, F. (2004): In Search of the Essence of a Good Teacher: Towards a More Holistic Approach in Teacher Education. Teaching and Teacher Education. 1. 77-98.
- Köcséné Szabó Ildikó (2002): A pedagógusok pedagógiája. Iskolakultúra, 2.,109-112.
- Model Standards for beginning Teacher Licensing, Assesment and Development (1992): INTASC, Washington DC
- Moon, J.A. (2004): A Handbook of Reflektive and Experiental Learn ing. Theory and Practice. Routledge Falmer, London and New York.
- Nagy Mária (2004): Pályakezdés, mint a pedagógusképzés középső fázisa. Educatio, Ősz 3.sz. 375-390.
- Pajares, M.F. (1992). Teacher's Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Massy Construct. Review of Educational Research, 3. 307-332.
- Pataki Ferenc (2001): Élettörténet és identitás. Budapest, Osiris.
- Pataki Ferenc (2007): Az önéletírás pszichológiája. Pszichológia,1. 3-68.o.
- Petty, R.E. és Cacioppo,J.T.(1981): Attitudes and persuasion: classic and contemporary approaches. Dobuque, Iowa
- Polányi Mihály (1994): Személyes tudás. I-II. Atlantisz, Budapest
- Richardson V. (1996): The Roles of Attitudes and Beliefs in Learning to Teach. In:
Sikula, J. (szerk.): Handbook of Research on Teacher Education. MacMillan, New York. 102-119.
- Rogers, C. (1983): Freedom to Learn for the 80's.Merrill Press, Columbus, OH.
- Rosenberg, M.J. és Hovland, C.I.(1960): Cognitive, affective and behavioral components of attitudes. In: Hovland és Rosenberg (szerk.): Attitude Organization and Change. Yale University Press, New Haven.
- Sallai Éva (1996.): Tanulható-e a pedagógus mesterség? Veszprémi Egyetemi Kiadó, Veszprém.
- Sántha Kálmán (2004): A pedagógusok reflektív gondolkodásának vizsgálata. Pedagógusképzés, 2. sz. 27-44.
- Sántha Kálmán (2007) Kvalitatív módszerek alkalmazása a reflektív gondolkodás feltárásában. In: Falus Iván (szerk.): A tanárrá válás folyamata. Gondolat Kiadó, Budapest. 177-243.
- Schön, D. (1983): The Reflectiv Practioner. Temple Smith, London.
- Schön, D. (1987): Educating the Reflective Practioner. Jossey-Bass, San Francisco.
- Schank, R.C. és Abelson, R.P.(1997): Scripts, plans, goals and understanding. Hillsdale, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates Inc.
- Shavelson, ,R.J (1973): What is the basic teaching skill? Journal of Teacher Education, 1.sz. 144-151.
- Showers, C.J. (2001): Az érzelem hatása az én szerveződésére. In: Forgács J. (szerk): Érzelem és gondolkodás. Az érzelem szociálpszichológiája. Kairosz Kiadó, Budapest. 287-310.
- Shulman, L.S.(1986): Those who understand: knowledge groth in teaching. Educational Researcher. 15. 4-14.
- Smith, C.A. és Kirby, L.D. (2001): Az érzelemkiváltás folyamatmodellje: A következményekhez előzmények kellenek. In: Forgács J. (szerk): Érzelem és gondolkodás. Az érzelem szociálpszichológiája. Kairosz Kiadó, Budapest. 91-116.
- Sperber, D. (2001): A kultúra magyarázata. Osiris, Budapest.
- Szabó László Tamás (2000): A „reflektív paradigma" neveléstudományi nézőpontból - Egy fogalom színe és visszája. Pedagógusképzés.1-2.sz., 133-140.o.
- Szivák Judit (2002): A pedagógusok gondolkodásának kutatási módszerei. Műszaki Kiadó, Budapest.
- Ungárné Komoly Judit (1981): A pedagógus személyisége. TIT Pszichológiai Választmány, Budapest.
- Váriné Szilágyi Ibolya (1986): Azonos foglalkozáson belüli pályaattitűdök véleményszintű vizsgálata. In: Hunyadi György (szerk.): Pszichológiai tanulmányok, XVI. Budapest, Akadémiai Kiadó, 503-540.
- Váriné Szilágyi Ibolya (1981.): Fiatal értelmiségiek a pályán. Akadémiai Kiadó, Budapest
- Villar, L.M. (1987): The Reflektive Teaching. In: International Encyklopedie of Education
- Wubbels, T. (1992): Taking Account of Student Teacher's Preconceptions. Teaching and Teacher Education, 2.sz. 137-149.
- Zeichner, K.M és Liston, D.P.(1996): Reflective Teaching. An Introduction. Lawrence Erlbaum, Mahwan.