AZ ÉRTÉKELÉS METODIKÁJA

A modell a vezetői teljesítményt a jogszerűen végzett, elégedettséget kiváltó vezetés-tervezés-irányítás függvényeként definiálja. A vezető teljesítménye tehát jellemezhető az jogszerűséggel, a partneri elégedettséggel és a vezetés-tervezés-irányítás eredményeivel. A teljesítmény értékelése pedig a várt és a produkált teljesítmény összevetéséből származtatott értékítélet, értéklet.

A vezető teljesítményének tekintendő a tevékenységével és annak produktumával való partneri elégedettség is.

 

Következésképpen a vezető értékelhető egy három dimenziós, úgynevezett értékelési térben.

Mindhárom dimenzióban megadható ill. adott a várt, a kívánatos érték, azaz a referencia mutató, és a tényleges, a valóságot leíró érték, azaz a referáló mutató.

● 3D
modell


A referencia- és a referáló mutató relációja alapján történhet meg az értékítélet alkotás. Abban az esetben, ha a valóságot leíró mutató kisebb (kevesebb) mint a várt mutató, az értékítélet alkotásnak azt kell kifejeznie, hogy a választott elveknek, értékeknek, céloknak nem felel meg a vezető. Az elmaradás okait fel kell tárni, a javítás módját meg kell határozni.

Amennyiben a várt mutatóval megegyezik vagy nagyobb (jobb, több) a valóság mutatója, úgy kedvező, az értékeknek, céloknak való megfelelést tartalmazó értékítéletet kell megfogalmazni.

Az értékítélet alkotás vonatkozik egyrészt külön-külön az egyes skálákra, másrészt az értékelési térre.

●skálák

 

 

 

 

 

 

 

 

●értéklet-képzés