AZ ÉRTÉKELÉS METODIKÁJA
A modell a vezetői teljesítményt a jogszerűen végzett, elégedettséget kiváltó vezetés-tervezés-irányítás függvényeként definiálja. A vezető teljesítménye tehát jellemezhető az jogszerűséggel, a partneri elégedettséggel és a vezetés-tervezés-irányítás eredményeivel. A teljesítmény értékelése pedig a várt és a produkált teljesítmény összevetéséből származtatott értékítélet, értéklet. A vezető teljesítményének tekintendő a tevékenységével és annak produktumával való partneri elégedettség is. |
|
Következésképpen a vezető értékelhető egy három dimenziós, úgynevezett értékelési térben.
Mindhárom dimenzióban megadható ill. adott a várt, a kívánatos érték, azaz a referencia mutató, és a tényleges, a valóságot leíró érték, azaz a referáló mutató. |
●
3D |
A referencia- és a referáló mutató relációja alapján történhet meg az értékítélet alkotás. Abban az esetben, ha a valóságot leíró mutató kisebb (kevesebb) mint a várt mutató, az értékítélet alkotásnak azt kell kifejeznie, hogy a választott elveknek, értékeknek, céloknak nem felel meg a vezető. Az elmaradás okait fel kell tárni, a javítás módját meg kell határozni. Amennyiben a várt mutatóval megegyezik vagy nagyobb (jobb, több) a valóság mutatója, úgy kedvező, az értékeknek, céloknak való megfelelést tartalmazó értékítéletet kell megfogalmazni. Az értékítélet alkotás vonatkozik egyrészt külön-külön az egyes skálákra, másrészt az értékelési térre. |
●skálák
●értéklet-képzés |