AZ ÉRTÉKELÉS SZEMPONTJAI

A modell a vezetői teljesítményt a jogszerűen végzett, elégedettséget kiváltó vezetés-tervezés-irányítás függvényeként definiálja.

A területeket egyrészt norma-, másrészt kritériumorientált metodikával értékeljük. Mind a kritériumok, mind a normák tartalmazzák a várt (referencia) és az elért, teljesített (referencia) mutatókat.

● értékelési
szempontok

 

Az értékelt területek referáló mutatóit egyrészt a korábbi értékeléskor mért / elért mutatóval, másrészt az elvárt mutatóval vetjük össze. Az egyes területekről ennek alapján fogalmazódnak meg az értékletek / értékítéletek:


Mind a területek, mind az értékletek (MEGFELELŐ, NEM MEGFELELŐ, illetve JAVULT, VÁLTOZATLAN, ROMLOTT) súlyozott pontszámot kapnak.

Ennek alapján minden vezetőnél kialakul az elérhető- és az elért pontszám, melyekből képződik teljesítményének, eredményességének százalékpontja. Ez utóbbihoz szintén kritérium rendelődik.

Ezáltal a különböző beosztású vezetők tevékenysége, teljesítménye összevethető a TELJESÍTMÉNY-mutató alapján.

● referens
és
referáló mutatók

 

 

Példa - Excel állományban - a súlyozásra.

● súlyozás