| < 2025. november > | ||||||
| H | K | SZ | CS | P | SZO | V |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
.jpg)




Felsőcsatáron Móriczné Pehm Anna tartott bemutató matematika órát. A tanórán az adott témakörhöz kapcsolódó, a projektben fejlesztett feladatokat is megoldottak a tanulók.
A kolléganő azt mutatta be, hogy az aktuális tananyagtartalomba – nevezetesen a mértékegység átváltásba – hogyan lehet alkalmazni a CODES feladatbankjának feladatait. A szocio-interkulturális kompetencia fejlesztését a páros illetve a csoportos feladatmegoldásban valósította meg.
A hospitáláson részt vett osztrák és magyar pedagógusok tapasztalatot szerezhettek arról, hogy a valóságközeli feladatok jó hatással vannak a tanulók feladatmegoldásával kapcsolatos motivációjára, a tanóra hangulatára, az együttműködési készségükre.
Az óralátogatás alkalmával visszajelzést kaptunk arra, hogy a fejlesztett eszközök mennyire használhatók a tanítási folyamatban, elérik-e céljukat, egyértelmű-e a pedagógus számára az ajánlott módszertani eszköz, megvalósul-e a feladat célja.
A tanóra után szakmai konzultációra került sor az osztrák pedagógus kollégákkal a projekt céljairól, megvalósíthatóságáról, eddig elért eredményeiről valamint a tanórán tapasztaltakról. A vendégek elismeréssel szóltak a feladatbankról, a tanóráról és a tanórát tartó pedagóguskolléga óravezetéséről, a tanulók fegyelméről és aktivitásáról.
A hospitálás számunkra – a T2 munkacsoport vezetőiként, a fejlesztés irányítóiként – pozitív visszacsatolást jelentett munkánk tartalmáról, minőségéről, hasznosíthatóságáról.
A program hozzájárult a két ország pedagógusainak mindkét fél számára előnyös együttműködéséhez. Az eltérő oktatási rendszerek közös pontjai mentén gondolkodtunk tovább, az eredményeket a fejlesztés következő szakaszában felhasználjuk.