| < 2025. november > | ||||||
| H | K | SZ | CS | P | SZO | V |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
.jpg)


.jpg)
A Kutatás-fejlesztés és innováció az oktatásban: az empirikus neveléstudományi kutatások fejlődése Magyarországon című konferencián vett részt két kollégánk a Magyar Tudományos Akadémia székházában a fővárosban november 21-én. Tőke-Reiber Anita és Zrinszki János pedagógiai szakértők tevékenységi területe a mérés-értékelés, ők képviselték a szakmai fórumon az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központot.
A tudományos program három fő részből állt össze:
- A mérés-értékelés lehetőségei és céljainak változása: a hatékony értékeléstől a személyre szabott fejlesztésig
- A tanulás sikerességet támogató és meghatározó faktorok
- Oktatási egyenlőtlenségek, a természettudományok tanítása és kvalitatív módszerek
A délelőtti szekció az eDIA megújuló szemléletére fókuszált, bemutatta, miként formálják a technológiai fejlődések és a pedagógiai innovációk a tanulói teljesítmények feltárását, a személyre szabott fejlesztés lehetőségeit. A prezentációk átfogó képet adtak arról, hogyan jutunk el a hatékony értékeléstől a differenciált, tanulóközpontú támogatásig. A délutáni program a tanulás sikerességét meghatározó tényezők sokrétű vizsgálatát helyezte középpontba. A folytatásban az oktatási egyenlőtlenségek, a természettudományos nevelés és a kvalitatív kutatásmódszertani megközelítések kerültek fókuszba. A konferencia előadásai sokoldalúan világították meg, hogy milyen komplex tényezők formálják a tanulói és hallgatói sikerességet, valamint az oktatás minőségét.