

.jpg)


Alapítási engedély száma: 23/230/2015
 Nyilvántartási szám: A/8151/2015
A tanfolyam óraszáma: 30 óra
A továbbképzés célcsoportja: általános iskolában természettudományos tantárgyat tanító tanárok.
A közoktatásban dolgozó tanítókkal, természettudományi szakos tanárokkal
 megismertetni az aktív tanulás, a problémaalapú (problem-based learning, PBL) és
 kutatásalapú tanulás (inquiry-based learning, IBL) módszereit gyakorlatát. A képzés a
 résztvevők sajátítsák el az aktív tanulási megközelítésmódot, és ezen belül az említett
 tanulási folyamatok megvalósítását, tanórai támogatását, mindezt gyakorló tanárok, mint
 képzésvezetők közreműködésével. Váljanak képessé a pedagógusok a pedagógiai és
 tartalmi tudásuk kiszélesítésére, elmélyítésére, a hatékony, tevékenykedtető tanításra.
 Ismerjék meg a tanulók motivációjának, aktivitásának, problémamegoldásának növelési,
 fejlesztési lehetőségeit, a hatékony tanulási módszereiket.
 A képzésre jelentkezők a szaktanácsadóval/képzővel együttműködve, állandó reflexiók
 mentén készítenek el egy programfüzetet, amely tartalmaz:
 • elméleti háttéranyagot,
 • mintafeladatokat, és azok megoldásait
 • saját szerkesztésű PBL és IBL feladatokat,
 • a módszerhez kapcsolódó értékelési eszközök mintáit,
 • egy foglalkozásterveket, annak kipróbálásáról szóló esettanulmányt.
A résztvevők a tanfolyam végére képesek lesznek:
 • egy problémaközpontú gyakorlati óra óravázlatának elkészítésére
 • egy foglalkozás bemutatására és megvitatására a képzésen résztvevőkkel
 • a fejlesztő értékelési eszközök kidolgozására és alkalmazására az aktív tanulás keretein belül.
 A képzés végére a résztvevők elsajátítják az aktív tanulás módszereit, az aktív tanulási folyamatok megvalósítását,
 tanórai támogatását. Képessé válnak a pedagógusok a pedagógiai és tartalmi tudásuk kiszélesítésére, elmélyítésére,
 a hatékony, tevékenykedtető tanításra. Problémaérzékenységük, tanítási módszertani kultúrájuk fejlődik, tantárgyuk
 aktív tanulási módszerekkel történő tanításához segítséget kapva képessé válnak a pedagógiai folyamatok újszerű tervezésére,
 az újszerű óravezetésre és a fejlesztő értékelésre.
A tanult elméletekhez kapcsolódó ellenőrző tesztek legalább 70%-os jó válaszadási arányú megoldása,
 mely a tanfolyam végén történik. Ezen kívül minden résztvevő egy foglalkozástervet készít saját tanított tantárgyához, adott tanulócsoportra,
 a probléma alapú vagy kutatásalapú módszereket, feladatokat beemelve, azokra építve, ilyen szemlélettel. Ezen belül néhány kiemelt tanulói készséghez
 (4 szintű) értékelési eszközök készítése, így pl.: - kutatási kérdések felvetése, - kísérlet tervezése a hipotézis tesztelésére, - kommunikáció, érvelés, - együttműködés csoportban.
 A foglalkozásterv és értékelési eszközleírás terjedelme 5-10 A/4-es oldal, elektronikus formában készítve és elküldve a képzés vezetőjének, a képzést követő 10. munkanapig.
 A foglalkozást ki kell próbálniuk a tanítási folyamatukba ágyazottan, s a kipróbálásáról megadott kérdések szerint esettanulmány készítése is a záró ellenőrzés része.
 Ennek tükröznie kell az adaptálhatóságot, a gyakorlati hasznosulást, javítási, fejlesztési elemeket.