

.jpg)


Alapítási engedély száma: 23/238/2015
 Nyilvántartási szám: A/8090/2015
A tanfolyam óraszáma: 30 óra
A továbbképzés célcsoportja: általános iskolában tanító pedagógusok, óvodapedagógusok.
A gyógypedagógiai nevelésben részt vevő többségi óvodákban és általános iskolákban
 dolgozó óvodapedagógusok, tanítók és tanárok számára korszerű alapismeretek nyújtása az
 autizmus spektrumzavar köréből. Az integrációban részt vevő köznevelési intézmények
 pedagógusai számára a sérülés elméleti hátteréről, sérülés-specifikus módszertan alapjairól,
 és az ép értelmű autizmus spektrumzavarral érintett tanulók tantervi követelményeiről ad új
 információkat a továbbképzés. A cél az, hogy a megnövekedett számú, ép értelmű autista
 tanulók integrációjában olyan pedagógusok vegyenek részt, akik ismeretekkel rendelkeznek
 ezen fogyatékossági típus köréből.
A képzésben részt vevő pedagógus ismerje az autizmus történetét. Legyen képes beazonosítani a spektrum főbb
 megjelenési formáit. Tudja elhelyezni a sérülést a fogyatékosságok rendszerében. Rendelkezzen ismeretekkel
 a diagnózishoz jutás lehetőségeiről, a diagnózis felállításában közreműködő személyekről, a diagnózis felállításának
 tartalmi követelményeiről. Legyen képes a szakértői vélemény tartalmának és javaslatainak értelmezésére.
 A második tematikai egység alapján legyen képes meghatározni a sérülés triászát, ismerje az autizmus spektrumzavarral élők
 kommunikációjának sajátosságait, és azok tudományos hátterét. Ismerje a szociális készségek sajátosságait, és azok hátterét,
 valamint az átlagtól eltérően működő rugalmas önszervezés, elvont gondolkodás sajátosságait.
 A képzésben résztvevő pedagógus legyen képes beazonosítani a sérülésből eredő viselkedési eltéréseket és azok oki hátterét.
 A harmadik tematikai egység alapján rendelkezzen ismeretekkel a beavatkozás, fejlesztés fő szempontjairól, legyen képes a sérülés-specifikus eszköztár
 egyes elemeinek alkalmazási területeit felismerni. (TEACCH módszer, vizuális támogatás, P.E.C.S.-alternatív kommunikáció).
 A negyedik tematikai egység alapján a képzésben résztvevő pedagógus ismerje azokat a szabályozókat, ami alapján az ép értelmű
 autista gyermek nevelése/oktatása megszervezhető. Legyen jártas az integráció személyi és tárgyi feltételeit szabályozó rendeletben,
 ismerje a sérülés jogszabályi megközelítését. Ismerje az integráltan nevelhető autizmus spektrumzavarral élő tanulók alaptantervét.
 Az ötödik tematikai egység gyakorlati részből áll. A képzésben részt vevő pedagógus ismerje meg az autista csoportban folyó munkát,
 a specifikus kommunikáció, a térstruktúra, a beavatkozás egyes lehetőségeit.
Egy beadandó esettanulmány vagy esszé készítése és benyújtása elektronikus úton a képzést követő 10. munkanapig; valamint egy 60 kérdésből álló teszt kitöltése a képzés utolsó napján.
 Az esettanulmány elkészítésének szempontsora: az eltérő fejlődésmenet felismerése, a diagnózis megszerzése,
 a diagnózis elfogadása, a gyermek/tanuló intézményi ellátása, a sérülés-specifikus beavatkozás.