Eseménynaptár
< 2025. április >
H K SZ CS P SZO V
31 1 2 3 4 56
7 8 9 10 11 1213
14 15 16 17 181920
21 22 23 24 25 2627
28 29 30 1234
Következő esemény:
Általános önvédelmi ismeretek fiataloknak és a biztonságos, zaklatásmentes légkör lehetőségei - kihelyezett szakmai nap
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája
A nyelvészet és a marketing kapcsolata 

A nyelvészet és a marketing kapcsolata 

2025. április 30.

Április 29-én a szemeszter negyedik összejövetelén tölthettek együtt időt a Nyugdíjas Egyetem senior hallgatói, akik dr. habil. Kovács László, az ELTE TÁTK Közgazdaságtudományi Intézet Üzleti Kommunikáció és Marketing Tanszékének tanszékvezető egyetemi docense, megbízott intézetigazgató Nyelv(észet) és marketing kapcsolata című előadásán vehettek részt az ELTE SEK dísztermében. 

Az előadó kifejtette, hogy a marketingnyelvészet két diszciplina összekötése, a nyelv fogyasztókra gyakorolt hatását vizsgálja a marketing kontextusában. A jelenlévők kaphattak példákat a kevésbé hatékony, illetve a jó, eredményes márkanevekből, hiszen a név a márka legértékesebb összetevője. Kiderült, hogy tudatosan félrevezető elnevezések is léteznek, amelyek szándékosan egy korábbi, jól bejáratott márkanévre, annak kellemes, pozítiv élményeire emlékeztetik a felhasználót. 

A reklámok nyelvezetének fő feladata felkelteni a figyelmet és fenntartani az érdeklődést, mindezt úgy, hogy könnyen befogadható és feldolgozható legyen a tartalom, illetve emlékeztessen a cselekvésre. Ideális esetben a kép és a szöveg együttesen fejti ki hatását, a fókuszált elem az esetek többségében a kép és az egyéb elemek harmonikus, pontos elrendezése által adaptálódik. Szó esett többek között a nyelvi tájképről, az interkulturális összefüggésekről, a csomagolásról.

Izgalmas témarész volt például, hogy melyek a vásárló által megnézett adatok a csomagoláson. A közönségnek olyan érdekes kérdést is feltett az egyetemi docens, miszerint melyik tejet tartalmazó csokoládé lesz a négy közül a legfinomabb, az alpesi, a haza, a termelői vagy csupán a tejből készült? Arra is kitért, hogy a felhasználó befolyásolható fontos társadalmi témákra: például a zöld gondolkodásra, a környezetvédelemre, a fenntarthatóságra. 

Képgaléria itt elérhető.

Megosztás