13.6. Feladatok

  • E fejezet általános feladata, hogy a bemutatott eszközöket, azok lehetséges beállításait külön-külön próbálja ki! A lehetőségeket kombinálja a korábbi leckékben megtanultakkal, a táblaoldalak készítésével, munkájának elmentésével.
  • Kérem, gondolja át miközben az eszközök lehetőségeit megismeri, hogy a saját munkájában milyen konkrét feladatok megoldására tudná felhasználni a megismerteket. Tervezzen táblaoldalakat egy konkrét témakörben, készítse el az alakzatokat, helyezzen el szövegmezőket és formázza meg azokat! Figyeljen az egymásra rálógó alakzatok átlátszóságára, sorrendjére! Használja a nyilakat, ha szükséges a vonalzót, körzőt és szögmérőt is! Mindig mentse el munkáját!
  • Kezdetben törekedjen az egyszerűségre, illetve a fokozatosságra! Vegye észre, hogy például nemcsak négy egyenes vonallal tud téglalapot rajzolni, hanem arra van egy külön forma, így egy mozdulattal előáll a kívánt alakzat.
  • Különös gondot fordítson a kijelölési technikák gyakorlására! Tervezze meg, hogy a már megrajzolt alakzat másolásával miképp tudja gyorsítani, hatékonyabbá tenni a táblaoldal elkészítését! Ez különösen akkor jó megoldás, ha több egyforma méretű objektummal szeretne dolgozni!
  • Próbáljon létrehozni multimédiás táblaoldalakat is. Helyezzen el videókat, hangállományokat szimbolizáló objektumokat, tervezzen ilyen tartalmakat is felhasználó táblasorokat!
  • A témákhoz kapcsolt video anyagok áttekintése után próbálja meg az ott látottakat utánozni, kipróbálni!
  • Úgy is gondolja át a tanultakat, hogy milyen eszközöket adna a hallgatók kezébe egy konkrét feladat esetében!