ÉRTÉKELÉSI CÉLOK

Az értékelés az irányított, azaz tervezett, kontrollált folyamatoknak az egyik rendszereleme, másképpen fogalmazva: a folyamat egyik lépése.

● a fejlesztés
folyamata

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fejlesztés folyamatát szemléltetve, az értékeléshez - a folyamatirányítás szempontjából - három különböző cél (funkció) rendelhető:

  • diagnosztizálás
  • formálás
  • összegzés
● értékelési
célok

Példa:

Diagnosztizáló értékelés:

A középiskola szeptemberben értékeli a 9. évfolyamos

tanulók általános iskolában elért kompetenciamérési eredményét.

Formatív értékelés:

Ennek alapján két éves kompetenciafejlesztő programot

terveznek. Kéthavonta értékelik a fejlesztés eredményességét.

Összegző (szummatív) értékelés:

A 10. évfolyamon a tanulók részt vesznek az országos

kompetenciamérésen. Az iskola ennek alapján értékeli a

fejlesztő program eredményességét.

●diagnosztizálás

 

 

● formálás

 

 

● összegzés

Példa hallgatói feladatra és munkaformára

  • Egyéni felkészülés a vitára: érvek gyűjtése.
  • Oktató által moderált vita.

● munkaforma