A téma további feldolgozását segítő anyagok

Benczúr Miklósné: A mozgáskorlátozott gyermekek szomatopedagógiai nevelése az óvodában és az iskolában. In: Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest, 535-561.

Chikán Csaba - Józsa Teréz (1997.szerk): A mozgásfogyatékossággal élő emberek rehabilitációjának sokoldalú megközelítése. Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége. Budapest,

Fótiné Hoffmann Éva(2003): Az integráció kihívásai - sajátos nevelési igényű gyermekek a többségi általános iskolában. In: Tanári létkérdések. Kézikönyv gyakorló pedagógusoknak, osztályfőnököknek. 43. kiegészítő kötet. RAABE. Budapest, 10-19.

Fótiné Hoffmann Éva (2005): Mozgáskorlátozott gyermekek integrált nevelése, oktatása. In: Kisgyermekek nagy problémák. 4;-9 éves gyermeket nevelő pedagógusok kézikönyve. RAABE. Budapest,

Kullmann Lajos: A mozgáskárosodás. In: Illyés Sándor (szerk.2000): Gyógypedagógiai alapismeretek. BGGYTF. Budapest,199.old.

Mesterházi Zsuzsa (szerk.2001): Gyógypedagógiai lexikon. ELTE BGGYFK. Budapest, 130-132, 150-153. old.

Gordosné Szabó Anna(2004): Bevezető általános gyógypedagógiai ismeretek. Nemzeti Tan-
könyvkiadó. Budapest, 95-97. old.

Nádas Pál: Oktatás vagy Mozdulatok. (videofilm) Mozgásjavító Általános Iskola és Diákotthon. Budapest, 1997.
Benczúr Miklósné: Mozgáskorlátozottság miatt módosult tanítás-tanulás szervezés speciális színtereken. In: Gordosné Szabó Anna (2004): Gyógyító pedagógia. Nevelés és terápia. Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest, 199-216. old.

 

További segédletek az együttneveléshez a http://www.sulinovaadatbank hu honlapon:

 

Dokumentációs útmutató:

6. Dokumentációs útmutató mozgássérült gyermekek, tanulók együttneveléséhez

 

Módszertani intézményi útmutató:

6. Módszertani intézményi útmutató mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók együttneveléséhez

 

Eszköztár:

Sérülésspecifikus eszköztár mozgássérült gyermekek, tanulók együttneveléséhez

 

Ajánlások:

Matematika

Bevezető a matematika kompetenciaterület ajánlásaihoz

Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez

 

Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák:

Bevezető a szociális, életviteli és környezeti kompetenciaterület ajánlásaihoz

Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez

 

Szövegértés-szövegalkotás:

Bevezető a szövegértési-szövegalkotási kompetenciaterület ajánlásaihoz

Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez

 

Óvodai nevelés

Bevezető az óvodai nevelés kompetenciaterület ajánlásaihoz

Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek kompetencia alapú fejlesztéséhez

 

Idegen nyelv

Bevezető az idegen nyelvi kompetenciaterület ajánlásaihoz

Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez

 

Életpálya építés

Bevezető az életpálya-építési kompetenciaterület ajánlásaihoz

Ajánlások mozgáskorlátozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez