Eseménynaptár
< 2025. október >
H K SZ CS P SZO V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 101112
13 14 15 16 17 18 19
20 21 2223242526
272829303112
Következő esemény:
A tanulók digitális szövegértési és szövegalkotási tevékenységeinek és képességeinek fejlesztési módszerei. Tudatos eligazodás a világhálón elérhető szövegekben - kihelyezett nevelési értekezlet
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Mérés, értékelés

2016. november 03.

“Valamikor élt egy olyan szemlélet, hogy a pedagógia művészet, intuíció, mindenfajta tudományos elemzés, mérés nélkül is lehet jól csinálni. Mára olyan nehézzé és bonyolulttá vált a helyzet, hogy az intuitív pedagógia már nem elégséges. … A pedagógus rengeteg tapasztalat birtokában van, amelynek alapján a tanítás, a fejlesztés számos elemét jól el tudja végezni. A tudatos és a mainál még hatékonyabb fejlesztéshez azonban azt is tudnunk kellene, hogy a pedagógiai hatások nyomán mi történik a gyerekkel, hogyan működik benne mindaz, amit csinálunk. A mérés kiegészítője a pedagógus tapasztalatra épülő gyakorlatának. A tapasztalatra alapozó tevékenység a mérés útján kapott visszacsatoló információkkal szabályozható. ….”[1]

- Nagy József -

A 48/2012. EMMI rendelet a pedagógiai szakmai szolgáltatások 3.§-a értelmében pedagógiai mérési rendszer működtetéséhez kapcsolódó pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat végzünk, a neveléssel összefüggő mérési eszközöket fejlesztünk és alkalmazásukat segítjük. Feladatbankok és mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása, a nevelési-oktatási intézmények belső pedagógiai értékelési rendszerének kialakítását segítő tanácsadás feladatainak ellátása, a helyi tantervek végrehajtásával kapcsolatos pedagógiai mérések ellátása, e területen tanácsadás nyújtása, a pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozását követő, az intézményfejlesztést támogató szakmai szolgáltatások valamint a pedagógiai és komplex intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése tartoznak e tevékenységi körünkbe.

A mérés, az értékelés a pedagógia egyik legegzaktabb területe. Önálló fogalomrendszerrel, számos protokollal, szakmai szabállyal rendelkezik. Minden pedagógus mér, értékel. Következésképpen a tanítók és tanárok kell, hogy rendelkezzenek ezen tevékenység végzéséhez minimálisan szükséges mérésmetodikai ismeretekkel.

E tevékenységhez is nyújtunk szakmai támogatást mérőeszközökkel, adaptálható, használható feladatbankokkal, a pedagógusok felkészítésével, nevelőtestületi konzultációkkal. 

 

 


[1] Egy diagnosztikai és fejlesztő rendszerről /DIFER/. In: Katalizátor.
http://katalizator3.wordpress.com/a-difer-diagnosztikai-es-fejleszto-rendszerrol/ (20161216)

Megosztás