Eseménynaptár
< 2024. december >
H K SZ CS P SZO V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9101112 13 14 15
16171819202122
23242526272829
303112345
Következő esemény:
Erő-Forrásaink a mesékben - Interaktív, önismereti mesefoglalkozás - kihelyezett műhelymunka
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Mérés, értékelés

2016. november 03.

“Valamikor élt egy olyan szemlélet, hogy a pedagógia művészet, intuíció, mindenfajta tudományos elemzés, mérés nélkül is lehet jól csinálni. Mára olyan nehézzé és bonyolulttá vált a helyzet, hogy az intuitív pedagógia már nem elégséges. … A pedagógus rengeteg tapasztalat birtokában van, amelynek alapján a tanítás, a fejlesztés számos elemét jól el tudja végezni. A tudatos és a mainál még hatékonyabb fejlesztéshez azonban azt is tudnunk kellene, hogy a pedagógiai hatások nyomán mi történik a gyerekkel, hogyan működik benne mindaz, amit csinálunk. A mérés kiegészítője a pedagógus tapasztalatra épülő gyakorlatának. A tapasztalatra alapozó tevékenység a mérés útján kapott visszacsatoló információkkal szabályozható. ….”[1]

- Nagy József -

A 48/2012. EMMI rendelet a pedagógiai szakmai szolgáltatások 3.§-a értelmében pedagógiai mérési rendszer működtetéséhez kapcsolódó pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat végzünk, a neveléssel összefüggő mérési eszközöket fejlesztünk és alkalmazásukat segítjük. Feladatbankok és mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása, a nevelési-oktatási intézmények belső pedagógiai értékelési rendszerének kialakítását segítő tanácsadás feladatainak ellátása, a helyi tantervek végrehajtásával kapcsolatos pedagógiai mérések ellátása, e területen tanácsadás nyújtása, a pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozását követő, az intézményfejlesztést támogató szakmai szolgáltatások valamint a pedagógiai és komplex intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése tartoznak e tevékenységi körünkbe.

A mérés, az értékelés a pedagógia egyik legegzaktabb területe. Önálló fogalomrendszerrel, számos protokollal, szakmai szabállyal rendelkezik. Minden pedagógus mér, értékel. Következésképpen a tanítók és tanárok kell, hogy rendelkezzenek ezen tevékenység végzéséhez minimálisan szükséges mérésmetodikai ismeretekkel.

E tevékenységhez is nyújtunk szakmai támogatást mérőeszközökkel, adaptálható, használható feladatbankokkal, a pedagógusok felkészítésével, nevelőtestületi konzultációkkal. 

 

 


[1] Egy diagnosztikai és fejlesztő rendszerről /DIFER/. In: Katalizátor.
http://katalizator3.wordpress.com/a-difer-diagnosztikai-es-fejleszto-rendszerrol/ (20161216)

Megosztás