MÉRŐESZKÖZ-CSOMAG

A mérőeszközöket, tudásteszteket eszközcsomagként kell értelmezni.

kötelezően előírt
tartalmak

 

 

 

 

 

 

 

ADATLAP

Az adatlap az alkalmazó számára részletes információt ad az eszközről. Leírja a mérési célt, a célcsoportot, a tantárgyat(!), a megoldáshoz szükséges időt, az eszköz terjedelmi mutatóit (oldalszám, feladatszám feladatelem/item szám). Megadja a legfontosabb statisztikai mutatókat, az eszköz „jóságmutatóit", mint például a megbízhatóságot jelölő értéket. Tartalmazza a mért követelményeket a tananyagtartalommal és alkalmazási szinttel. Ezekhez hozzárendeli a megfelelő feladat sorszámát, illetve a feladatelemeket (itemeket).

Példa

ALAPJELLEMZŐK

1. Tantárgy: kémia

2. Iskolafok: általános iskola 7. évfolyam

3. Mérési cél: a kémia tanárnak legyenek mért adatai - tanulónként és osztályonként - a kerettantervi továbbhaladási feltételek (minimum követelmények) elsajátításának szintjéről.

4. Változatok száma: egy

5. Javítókulcs: itemekre bontott

6. Terjedelem:

- feladatszám: 10

- itemszám: 60

- oldalszám: 3

7. Megoldási idő: 45 perc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MÉRÉSI ÚTMUTATÓ

A mérési útmutató a mérőeszköz alkalmazásának (megíratásának) körülményeit adja meg, többek között azért, hogy minden egyes alkalmazó közel azonos feltételeket biztosítson tanítványainak. Ez hozzájárul ahhoz, hogy az egyes mérésekben nyert adatok ténylegesen összehasonlíthatóak legyenek. Ugyanannak a feladatlapnak az első illetve a hatodik órában történő megíratása után az eredmények - például két osztály, vagy két tanuló esetében - csak fenntartásokkal hasonlíthatók össze, hiszen például a fáradás, a bioritmus, stb. befolyásolja a teljesítményt.

Példa

munkaforma