1. foglalkozás
A foglalkozás témája: Képalkotás és ráhangolódás a tárgyra és a félévi munkarendszerre. A követelmények megbeszélése. A projektpedagógia.
Címszavak:
- projektpedagógia
- félévi követelmények
Célok: A testnevelés tanítása témakör eddigi ismereteinek összegzése, felidézése. Ismerkedés a projektpedagógiával és a projektmódszer testnevelés órai alkalmazási lehetőségével.
Fejlesztendő kompetencia: A foglalkozás révén a hallgató képessé válik elemzésre/ szintetizálásra, eddigi módszertani ismereteinek új környezetbe helyezésére.
Eszközök, segédanyagok: csomagolópapír, írószer, PC, projektor, tábla, kréta
Igényelt idő: 2x45 perc
Felhasznált irodalom:
M. Nádasi Mária (2003) Projektoktatás. Gondolat Kiadói Kör, Budapest, (Oktatás-módszertani kiskönyvtár.)
http://pszk.nyme.hu/attachments/198_projektpedagogia.pdf
http://www.bdf.hu/tmk/spri/HALLGATINKNAK
Segédletek:
Kiss László (2003) Első találkozásom a projektoktatással, http://www.spec.hu/projekt.htm (Letöltés: 2010. 08. 07.)
Elméleti segédletek:
A Gondolattérkép kérdéskörei:
- a projekt általában
- mi a projekt?
- a projektpedagógia története
- a tanulási folyamat a projektben (projektorientált tanulás)
- a projekt jellemzői, fajtái
- a projektmunka fázisai
- tevékenységek a projekt során
- a projekt előnyei a tanár oldaláról
- a projekt előnyei a diák oldaláról
- projekt a testnevelésben
- van rá példa? (konkrét, analógia: 3-4 hetes tanmeneti egység)
- milyen lehetőségeket ad, ami különben esetleg probléma? (motiválás, differenciálás, kooperáció) Hogyan?
- mi kell, hogy jellemezze a testnevelési projektet?
- iskolában és iskolán kívül bekapcsolható helyszínek, személyek?
- tantárgyi integráció
- tevékenységek a projekt során
- mérés / értékelés / egyéni fejlődés