1. foglalkozás

A foglalkozás témája: Képalkotás és ráhangolódás a tárgyra és a félévi munkarendszerre. A követelmények megbeszélése. A projektpedagógia.

Címszavak:

  • projektpedagógia
  • félévi követelmények

Célok: A testnevelés tanítása témakör eddigi ismereteinek összegzése, felidézése. Ismerkedés a projektpedagógiával és a projektmódszer testnevelés órai alkalmazási lehetőségével.

Fejlesztendő kompetencia: A foglalkozás révén a hallgató képessé válik elemzésre/ szintetizálásra, eddigi módszertani ismereteinek új környezetbe helyezésére.

Eszközök, segédanyagok: csomagolópapír, írószer, PC, projektor, tábla, kréta

Igényelt idő: 2x45 perc

Felhasznált irodalom:

M. Nádasi Mária (2003) Projektoktatás. Gondolat Kiadói Kör, Budapest, (Oktatás-módszertani kiskönyvtár.)

http://pszk.nyme.hu/attachments/198_projektpedagogia.pdf

http://www.bdf.hu/tmk/spri/HALLGATINKNAK

Segédletek:

Kiss László (2003) Első találkozásom a projektoktatással, http://www.spec.hu/projekt.htm (Letöltés: 2010. 08. 07.)

Elméleti segédletek:

A Gondolattérkép kérdéskörei:

- a projekt általában

  • mi a projekt?
  • a projektpedagógia története
  • a tanulási folyamat a projektben (projektorientált tanulás)
  • a projekt jellemzői, fajtái
  • a projektmunka fázisai
  • tevékenységek a projekt során
  • a projekt előnyei a tanár oldaláról
  • a projekt előnyei a diák oldaláról

- projekt a testnevelésben

  • van rá példa? (konkrét, analógia: 3-4 hetes tanmeneti egység)
  • milyen lehetőségeket ad, ami különben esetleg probléma? (motiválás, differenciálás, kooperáció) Hogyan?
  • mi kell, hogy jellemezze a testnevelési projektet?
  • iskolában és iskolán kívül bekapcsolható helyszínek, személyek?
  • tantárgyi integráció
  • tevékenységek a projekt során
  • mérés / értékelés / egyéni fejlődés