7. foglalkozás

A foglalkozás témája: Egy - a csoport által kiválasztott - testnevelési kisprojekt (egy osztály, 3-4 hét) kiválasztása és megtervezése.

Címszavak:

  • testnevelési projekt
  • gondolattérkép

Célok: A hallgatók válasszanak a testnevelési tantervből - kiválasztott évfolyamon - egy témakört és tervezzék meg az anyagfeldolgozást projekt formában.

Fejlesztendő kompetencia: A hallgató képes a testnevelésben szerzett tudását tantervi, műveltségterületi összefüggésekbe ágyazni, ennek alapján a tanulók tudományos fogalmainak, fogalomrendszereinek fejlődését elősegíteni, az egyes tudományterületek szemléletmódját, értékeit és kutatási eljárásait megismertetni, az elsajátított tudás alkalmazásához szükséges készségeket kialakítani, szakterületének az egészség védelmével és fejlesztésével való összefüggéseit felismerni és ezzel a tanulók egészségfejlesztését elősegíteni.

Eszközök, segédanyagok: csomagolópapír, írószer, PC, projektor, web, kézikönyvek, stb.

Igényelt idő: 2x45 perc

Felhasznált irodalom:

Arday László (2001) A testnevelés tanítása (felső tagozat), Korona kiadó, Budapest

Hajagos László - Hamar Pál: Projektoktatás és cirkuszprojekt I.- II. rész

http://mcteka.shp.hu/.../hpc_member.php?...hajagos_hamar

http://epa.oszk.hu/01400/01461/00002/hajagos.htm (Letöltés: 2010. 08. 07.)

Makszin I. (2007): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs

Rétsági Erzsébet (2004) A testnevelés tantárgypedagógiája, Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs.

Rétsági Erzsébet (szerk.)(2005) Kézikönyv a testnevelés tanításához az 5-8. osztályok részére, Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs.

http://www.bdf.hu/tmk/spri/HALLGATINKNAK

Segédletek:

NAT testnevelés

www.okm.gov.hu/letolt/.../1.../10%20Testnevelés%201-4.doc

Mozaik kerettantervek http://www.mozaik.info.hu/Homepage/Mozaportal/MPtmttsa.php?type=TT&PHPSESSID=212f28dd80ce9a726446c889e4b47c7a#6

Arday László és Farmosi István, Mérés

www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/seged_testneveles_5-8.doc

Elméleti segédletek:

Szempontok testnevelési projektekhez:

- a mozgásos tartalom legyen túlsúlyban

- tartalmazzon előrelépést a tananyagban

- vezessen képességbeli (a projektben érintett motoros képességek) fejlődéshez

- a fejlődés nyomon követésére tartalmazzon 2 mérést (projekt elején és végén)

- biztosítsa a differenciálást (tevékenységben, önmagához mért fejlődésben)

- legyenek iskolán kívüli kapcsolatok (helyszínek, egyesületek, edzők, sportolók, szülők) a projektben

- tartalmazzon tantárgyi integrációt - világítsa meg a sporttevékenység élettani, egészségtani kapcsolatait; világítsa meg a sport művészetekkel való kapcsolatát; stb, - a projekttémának megfelelően