7. foglalkozás
A foglalkozás témája: Egy - a csoport által kiválasztott - testnevelési kisprojekt (egy osztály, 3-4 hét) kiválasztása és megtervezése.
Címszavak:
- testnevelési projekt
- gondolattérkép
Célok: A hallgatók válasszanak a testnevelési tantervből - kiválasztott évfolyamon - egy témakört és tervezzék meg az anyagfeldolgozást projekt formában.
Fejlesztendő kompetencia: A hallgató képes a testnevelésben szerzett tudását tantervi, műveltségterületi összefüggésekbe ágyazni, ennek alapján a tanulók tudományos fogalmainak, fogalomrendszereinek fejlődését elősegíteni, az egyes tudományterületek szemléletmódját, értékeit és kutatási eljárásait megismertetni, az elsajátított tudás alkalmazásához szükséges készségeket kialakítani, szakterületének az egészség védelmével és fejlesztésével való összefüggéseit felismerni és ezzel a tanulók egészségfejlesztését elősegíteni.
Eszközök, segédanyagok: csomagolópapír, írószer, PC, projektor, web, kézikönyvek, stb.
Igényelt idő: 2x45 perc
Felhasznált irodalom:
Arday László (2001) A testnevelés tanítása (felső tagozat), Korona kiadó, Budapest
Hajagos László - Hamar Pál: Projektoktatás és cirkuszprojekt I.- II. rész
http://mcteka.shp.hu/.../hpc_member.php?...hajagos_hamar
http://epa.oszk.hu/01400/01461/00002/hajagos.htm (Letöltés: 2010. 08. 07.)
Makszin I. (2007): A testnevelés elmélete és módszertana. Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs
Rétsági Erzsébet (2004) A testnevelés tantárgypedagógiája, Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs.
Rétsági Erzsébet (szerk.)(2005) Kézikönyv a testnevelés tanításához az 5-8. osztályok részére, Dialóg Campus Kiadó, Budapest-Pécs.
http://www.bdf.hu/tmk/spri/HALLGATINKNAK
Segédletek:
NAT testnevelés
www.okm.gov.hu/letolt/.../1.../10%20Testnevelés%201-4.docMozaik kerettantervek http://www.mozaik.info.hu/Homepage/Mozaportal/MPtmttsa.php?type=TT&PHPSESSID=212f28dd80ce9a726446c889e4b47c7a#6
Arday László és Farmosi István, Mérés
www.nefmi.gov.hu/letolt/kozokt/seged_testneveles_5-8.doc
Elméleti segédletek:
Szempontok testnevelési projektekhez:
- a mozgásos tartalom legyen túlsúlyban
- tartalmazzon előrelépést a tananyagban
- vezessen képességbeli (a projektben érintett motoros képességek) fejlődéshez
- a fejlődés nyomon követésére tartalmazzon 2 mérést (projekt elején és végén)
- biztosítsa a differenciálást (tevékenységben, önmagához mért fejlődésben)
- legyenek iskolán kívüli kapcsolatok (helyszínek, egyesületek, edzők, sportolók, szülők) a projektben
- tartalmazzon tantárgyi integrációt - világítsa meg a sporttevékenység élettani, egészségtani kapcsolatait; világítsa meg a sport művészetekkel való kapcsolatát; stb, - a projekttémának megfelelően