Az ötödik, utolsó előadáson vehettek részt a Nyugdíjas Egyetem XXI. szemeszterének senior hallgatói május 13-án az ELTE Savaria Egyetemi Központ dísztermében: Miben más korunk iskolája, avagy kiemelt figyelem és fegyelem?! című prezentációjában Bíró Zoltán pedagógiai előadó, a vépi Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola mesterpedagógusa hasonlította össze a mai és a régi oktatást. Téma volt a szülő, a pedagógus és a gyermek hármas egysége, a neurotipikus, azaz a "nomális" és a neurodiverz, más szóval a "problémás" fiatal közötti különbség, az eltérő nevelési módszer. A jelenlévők megtudhatták, melyek az autista, a sajátos nevelési igényű - SNI -, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő - BTMN -, az ADHD-s tanulók jellemzői, miként, milyen eszközökkel lehet őket támogatni. Szó esett az 1985-ös oktatási törvényről, amely megszűntette a kisegítő iskolát, azt a rendszert, amelyben megfelelő, szakmai segítséget kaphattak a 70 IQ alatti diákok. Az előadó körüljárta a szülő nevelési stílusát, feladatait, támogatottságát, az irányába történő elvárásokat, ugyanezt megtette a pedagógus esetében: mit várnak el tőle, milyen az általa képviselt módszertani kultúra, a fegyelmezési technika, az attitűd. Kikerülhetetlenül előkerült, hogy milyen lehetőségei vannak a digitalizáció világában felnövő gyereknek a fejlődésben, kap-e stigmát, esetleg bullying áldozata-e.
Zárásként a résztvevők oklevelet és könyvajándékot vehettek át. A Nyugdíjas Egyetem XXI. féléve ezennel véget ért, folytatás ősszel!
Képgaléria itt látható!