Eseménynaptár
< 2024. május >
H K SZ CS P SZO V
29301 2 345
6 7 8 9 10 1112
13 14 15 16 17 1819
20 21 22 23 242526
27 28 29303112
Következő esemény:
Hogyan írjunk valóságközeli feladatokat? - műhelymunka
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Az intézményi eredményesség javításának lehetőségei

2011. november 17.
Az intézményi eredményesség javításának lehetőségei: irodalomjegyzék

Az anyaggyűjtés időintervalluma az1980-as évek végétől napjainkig terjed. Mélységét tekintve az átfogóbb és közoktatásra fókuszált, publikált irodalmat öleli fel, könyvjellegű dokumentumokat és folyóiratcikkeket, tanulmányokat.
Rendezési elve az egységes betűrend, dokumentumtípustól függetlenül. Egyes cikkek és folyóiratszámok mögött kék színnel a folyóiratcikk teljes szövegű internetes változatának linkjét is beillesztettem, így ezek a weben teljes terjedelmükben elérhetőek. A NymE SEK Könyvtárában meglévő könyvek leírása mögött a raktári jelzeteket is feltüntettem.

  • Baráth Tibor: Az iskola szervezeti és vezetési jellemzői. In: Új Pedagógiai Szemle, 2007. 11.sz. – p. 3-16.
    http://www.ofi.hu/tudastar/iskola-szervezeti External link (2011.10.13.)
  • Baráth Tibor: Az iskolavezetés jellemzői és az intézmény eredményessége, hatékonysága. In: Új Pedagógiai Szemle, 2006. 7-8.sz. – p. 56-72.
    http://www.ofi.hu/tudastar/iskolavezetes-jellemzoi External link (2011.10.12.)
  • Bauer Nándorné: Az intézményi pedagógiai tevékenység háttere. – Veszprém: Megyei Pedagógiai Intézet, 2000
  • Békési Kálmán: Innováció és intézményvezetés: részletek a Szakképzés és lemorzsolódás című kutatási projekt háttértanulmányából In: Új Pedagógiai Szemle, 2008. 11-12.sz. – p. 106-118.
    http://www.ofi.hu/tudastar/bekesi-kalman-innovacio External link (2011.10.12.)
  • Benedek István: Az intézményvezetés négy tétele: [személyzetfejlesztés, szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, minőségfejlesztés]. – Bp.: OKKER, 2000   371 B 49
  • Benedek István: Óvodavezetés másképpen?. – Bp.: OKKER? 1997  372 B 49
  • Benedek István: A professzionális intézményvezetés alapjai. – Bp.: Raabe, 1997 371 B 49
  • Bóra Ferenc: Szervezési kultúra és az iskolavezetés átalakulása. In: Humánpolitikai Szemle, 1996. 11.sz. – p. 21-25.
  • Dobozi Eszter: Kommunikációs iskolavezetés. In: Iskolakultúra, 2000. 9.sz. – p. 16-27.
    http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/index.htm External link (2000.szeptember) (2011.10.13.)
  • Az e-learning alapú oktatás innovációja: iskolavezetők menedzsment képzése önszervezett web alapú tanulással. – [Bp.] : BMF, [2004]
  • Eredményes iskola: adatok és esetek / szerk. Lannert Judit, Nagy Mária. – Bp.: OKI? 2006. – (Tények és érvek)         371 E 85
  • Értékelés: a tanulás minősége – a minőség tanulása / szerk. Baráth Tibor, Várady Eszter.  –Bp.: OKI, 2005         371 E 91
  • Everard, Bertie: hatékony iskolavezetés. – Szeged: KÖVI, 2001   371 E 97
    Fábián Katalin – Laminé Antal Éva: Mérőeszközök, felmérőlapok gyűjteménye az óvodai minőségbiztosítás elkészítéséhez. – Miskolc: Fabula, 2000    372 F 10
  • Fábián Katalin: Az óvodamenedzselés gyakorlata. – Miskolc: Fabula, 1996. – (Óvodavezetők kézikönyvtára)         372 F 10
  • Fejes József Balázs – Józsa Krisztián: Az iskolai eredményesség és a tanulási motiváció kulturális tényezői. In: Iskolakultúra, 2007. 6-7.sz. – p. 83-96.
    http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/index.htm External link (2007. június-július) (2011.10.13.)
  • Gombosné Suba Júlia – Patócs Béláné: Kezdő vezetők kézikönyve. – Miskolc: Fabula, [199?]. – (Óvodavezetők kézikönyvtára)      372 G 51
  • Gordon, Thomas: Vezetői eredményesség tréning: V.E.T. – Bp.: Assertiv, 2003. – (Gordon-könyvek)          650 G 52
  • Hajas Lászlóné: Mit jelent a menedzser szemléletű óvodavezetés? – Bp.: Ovizuál Kreatív Műhely, 2003. – (Tegyük közkinccsé)      372 H 12
  • Intézményfejlesztés és hálózatépítés: beszélgetéssorozat az OFI-ban, I., III., IV. In: Új Pedagógiai Szemle, 2007. 9.sz. – p. 144-152., 11.sz. – p. 60-72.; 12.sz. – p. 115-122.
    http://www.ofi.hu/tudastar/intezmenyfejlesztes-090617 External link (2011.10.13.)
    http://www.ofi.hu/tudastar/intezmenyfejlesztes-090617-1 External link (2011.10.13.)
    http://www.ofi.hu/tudastar/intezmenyfejlesztes-090617-2 External link (2011.10.13.)
  • Intézményvezetés és közoktatási értékelés: 2004. máj. 5-6-án Budapesten rendezett konferencia előadásainak szerkesztett anyaga / szerk. Balogh László. -  Bp.: OKKER? 2005           371 I 61
  • Iskolavezetők a 90-es években: tanulmánykötete / szerk. Balázs Éva. – Bp.: OKKER, 1998            371 I 74
  • Janza Károlyné: Hatékonyság, eredményesség, minőség: [a közoktatási intézmények ellenőrzése, értékelés, fejlesztés a XXI. században]. – Bp.: OFI, 2009
  • Karsai Szilvia – Németh Gergely: A motiváció mint hajtóerő. In: Óvodavezetési ismeretek: cserelapos kézikönyv. – Bp.: Raabe, 2008. június. – I 4.2 modul [18 p.]  372 O 98
  • Kolozsváry Judit: Vezetéslélektan: a vezető óvodapedagógus szakirányú továbbképzési szak hallgatóinak. – Pécs: Comenius, 1999      373 K 65
  • Kovács Sándor – Borosán Lívia – Sótonyi Sándor: Az iskolaműködés szakmai elszámolhatósága alulnézetből. In: Közoktatás-vezetési kutatások 2008-2010: tanulmányok. – Miskolc: Közoktatási Vezetők Képzéséért Alapítvány, [2010]. – p. 121-164. 370 K 93 OLV
  • Kövér Sándorné: Óvodavezetés nem csak vezetőknek. – Hajdúböszörmény: Szerző, 1993           372 K 91
  • Kürti Jarmila: Az iskolai eredményesség és a szocializáció. – Bp.: Akadémiai K., 1988            370 K 99
  • Mezei gyula: Alkalmazott vezetéselmélet: az iskolavezetés elmélete és gyakorlata. – 5.bőv.kiad. – Bp.: BMGE, 2005       371 M 60
  • Mihály Ottó: Az emberi minőség esélyei: pedagógiai tanulmányok. – Bp.: OKKER: Iskolafejlesztési Alapítvány, 1999       370 M 64
  • Mihály Ottó: Iskolai program – iskolafejlesztés és iskolavezetés. In: Pedagógiai Műhely, 1995. 4.sz. – p. 14-20.
  • Minőség – eredményesség – hatékonyság: az Országos Közoktatási Intézet konferenciája, 2004. október 7-8. / [szerk. Simon Mária, Kósa Barbara]. – Bp.: OKI, 2005 371 M 69
  • Moss, Geoffrey: A vezetői eredményesség ABC-je: útmutató új menedzsereknek. – Bp.: Bagolyvár Könyvkiadó és Kulturális Szolg. Kft., 1995. – (Profit könyvek; 6.) 650 M 91
  • Odránné Kalina Krisztina: Az óvodapedagógia szervezeti keretei, a szervezetfejlesztő óvodavezető: kreativitás és hatékonyság az óvodában. In: Óvodavezetési ismeretek: cserelapos kézikönyv. - Bp.: Raabe, 2011. szeptember. - I 3.5 modul [18 p.] PI 372 O 98
  • A pedagógiai innováció menedzselése: vezetőknek és beosztottaknak: szervezetfejlesztési kézikönyv / szerk. Arthur W. Chickering. – [Bp.]: IF Alapítvány: BAZ MPI, 1992     371 P 52
  • Petren Ferencné: Az óvodavezetés elmélete és módszertana. – Pécs: Comenius, 1999             372 P 66
  • Schüttler Tamás: „Az iskolavezetés fejlesztése az egyik legjobban megtérülő oktatásügyi befektetés”. In: Új Pedagógiai Szemle, 2008. 2.sz. – p. 86-100.
    http://www.ofi.hu/tudastar/iskolavezetes External link (2011.10.13.)
  • Soós Erzsébet: Intézményi innováció: az újítás és fejlesztés lehetőségei az óvodai nevelésben. In: Óvodavezetési ismeretek: cserelapos kézikönyv. – Bp.: Raabe, 2001. április. – J 4.1 modul [16 p.]           372 O 98
  • Szervezetfejlesztés és pedagógiai fejlesztés / Bebcsiné Turi Katalin [et al.]. – Bp.: OKKER, [2001]. – (OKKER minőségbiztosítás).(OKAIM-módszertani füzetek; 5.)  371 Sz 74
  • A tanári szakma helyzetbe hozása és az iskolavezetés modernizálása. In: Új Pedagógiai Szemle, 2003. 12.sz. – p. 62-78.
    http://www.ofi.hu/tudastar/tanari-szakma-helyzetbe External link (2011.10.13.)
  • A tanulók munkaterhei Magyarországon / szerk. Mayer József. – Bp.: OKI? 2003. – (Tények és érvek)          371 T 28
  • Ternesz Ferencné: A csapatépítés mint a szervezetfejlesztés egyik eszköze: mitől lehetne profi a csapat? In: Óvodavezetési ismeretek: cserelapos kézikönyv. – Bp.: Raabe, 2008. november. – I 3.4 modul [18 p.]         372 O 98
  • Válaszol az iskola / szerk. Simon Mária. – Bp.: OKI, 2004. – (Tények és érvek) 370 V 23
  • Vidákovich Tibor: Az iskolavezetés feladatai a folyamatellenőrzés, értékelés és a kimenetszabályozás szervezésében (Korszerű mérésmetodika). In: Pedagógiai Műhely, 1995. 4.sz. – p. 34-47.

Készítette: Gerölyné Kölkedi Éva könyvtáros, NymE RPSZKK
Szombathely, 2011. október 13.

Megosztás