Eseménynaptár
< 2024. május >
H K SZ CS P SZO V
29301 2 345
6 7 8 9 10 1112
13 14 15 16 17 1819
20 21 22 23 242526
27 28 29303112
Következő esemény:
Hogyan írjunk valóságközeli feladatokat? - műhelymunka
Galériák
Hasznos linkek
Interreg
Mindenki Iskolája

Válogatás a serdülőkor pszichológiájának, szociológiájának irodalmából

2010. január 20.

. Önálló művek a kamaszkor pszichológiájából

Anticoli, Jenny – Blooming, Ellen P. – Sherwood, Steve: Tinédzserkalauz a tartalmas élethez. – Pécs : Alexandra, 2006

Bácskai Júlia: Önismereti csoportok céljai és módszerei : alkalmazásuk egészséges kamaszok csioportjában. – Bp. : ELTE PPK, 2005. – (Iskolapszichológia)  370 B 12

Benedict, Helen: Csak okosan : önvédelem kamaszoknak. – Bp. : Háttér K., 2004. – (Tűzhely könyvek; 2.)

Bölcsföldi András: Ifjúsági hatszorhat : hétköznapi üzenetek a Bibliából : 36 ifióravázlat. – Kiskunfélegyháza : Parakleitos Könyvesház, 2007

Bús Imre: Egyéntől a közösségig : gyakorlatok, játékok, módszerek fiatalokkal foglalkozó szakembereknek. – Szombathely : MMIK? 2009. – (Logo füzetek; 7.)

Campbell, Ross: Nehéz évek : hogyan szeressük kamasz gyermekünket? – Bp. : Harmat, 1997                          370 C 11

Chapman, Gary D.: Kamaszokra hangolva : a tinédzserek öt szeretetnyelve. – utánny. – Bp. : harmat, 2005        370 C 16

Collins, Yvonne – Rideot, Sandy: Tinilányok kézikönyve : hogyan éljük túl a kamaszkort? – Pécs: Alexandra, 2006

Diana, Massimo: Felnőtté válás a mesékben: a lelki fejlődés állomásai a mese nyelvén. – Bp. : Don Bosco, 2006

Fenwick, Elizabeth – Smith, Tony: Kamaszévek : kézikönyv szülőknek és serdülőknek. – Bp. : Park, 1995

Gács Gábor: Növekedés és serdülés. – Bp. : Medicina, 1984

Harmatiné Olajos Tímea: Az alulteljesítés pszichológiája. – Nyíregyháza : Krúdy Kvk., 2007

Horváth Terézia Veronika: Múzeumok és kamaszok, a mai, modern korban : szakdolgozat. – Szombathely : BDF, 2007

Jámbor Szilvia: Hogyan tervezik a serdülők a jövőjüket? – Szeged : SZEK, 2007

Kárpáti Andrea: A kamaszok vizuális nyelve. – Bp. : Akadémiai K., 2005                                                                  370 K 22

Kasten, Hartmut: Hogyan válnak felnőtté a gyerekek? : a serdülő- és az ifjúkor. – [Bp.] : Akkord, 2004. – (A mi gyerekünk)                                                                                                                                                                           150 K 23

Kaufman, Miriam: Hogyan segítsünk depressziós kamasz gyermekünknek? : kézikönyv szülőknek. – Debrecen : Hajja, cop. 2003. – (Hajja egésszégügyi könyvtár)                                                                                                                           616 K 28

Kelemen Júlia: Modern művészet kifejezőeszközei a kamaszok alkotásaiban : szakdolgozat. – Szombathely : NymE SEK, 2008

Kernbery, Paulina F. – Weiner, Alan F. – Bardenstein, Karen: Személyiségzavarok gyermek- és serdülőkorban. – Bp. : Animula, [2007]

Komlósi Annamária, V.: Nem vagy egyedül : személyiséglélektan mindenkinek, de legfőképpen a kamaszoknak és a velük élő felnőtteknek. – Bp. : Osiris, 1999                                                                                                                                    150 K 67

Koncz István: Kamasz-kapaszkodó : tinitükör. – Szentendre : ÉN-KÉP-ÉSZ, 1994                                               613 K 68

Kontra György: Ezerszer ember: gyermek! : a gyermek egészséges fejlődése. – Bp. : Gondolat, 2009

Kulcsár Éva: A serdülőkori fejlődés pszichológiai jellemzői. – Bp. : Trefort : ELTE, 2005. – (Iskolapszichológia; 29.)                                                                                                                                                                                        150 K 67

Márczi Borbála: A szülő-gyermek kommunikáció sajátosságainak vizsgálata a fogamzástól a kamaszkor kezdetéig : a családi videotréning szerepe a kommunikációs zavarokból adódó konfliktusok kezelésében : szakdolgozat .- Szombathely : BDF, 2003

Margitics Ferenc – Pawlik Zsuzsa: Depresszió és megküzdés serdülőknél. – Nyíregyháza : Krúdy Kvk., 2007. – (egészségpszichológiai tanulmányok ; 1.)

Mohás Lívia: Ki vagy te? : önismereti könyv önjáró fiataloknak, akik okosak, de néha egy csepp eszük sincs. – [Bp.] : Saxum, [2008]. – (Az élet dolgai)                                                                                                                                                   150 M 75

Mulazzi, Paola: Tesztek: nézz szembe önmagaddal. – Bp. : Egmont, 2007

Mulazzi, Paola: Tesztek: milyen vagy másokkal?. - Bp. : Egmont, 2007

Nem ismerek rá!  nem is merek rá…gondolni : nevelési segédlet szülőknek / szerk. Dátán Attila. – Bp. : Móra F. Ált. Iskola, 2009. – (Móra-füzetek ; 5.)

Orbán Krisztina: A személyes megjelenés háttértényezői kamaszkorban : szakdolgozat. – Szombathely : BDF, 2002

Pedagógián innen és túl : Zsolnai József 70. születésnapjára. – Pápa : Pécs : Pannon Egyetem : PTE, 2007         370 P 52

Roca, Núria: Kamasz fiúk könyve. – 2.kiad. – Bp. : Officina’96, 2008                                                                                   613 R 77

A serdülés vihara klinikus szemmel / szerk. Robin Anderson, Anna Dartington. – Bp. : Animula, cop. 2007

Sütőné Koczka Ágota: szociális készségek fejlesztése kamaszkorban. – Bp. : Trefort : [Argumentum], 2005. – (Iskolapszichológia ; 26.)                                                                                                                                                              370 S 99

Szapu Magda: A zűrkorszak gyermekei : mai ifjúsági csoportkultúrák. – Bp. : Századvég, 2002                                    301 Sz 32

Szociális kompetencia – társas viselkedés : szöveggyűjtemény / szerk. Zsolnai Anikó. – Bp. : Gondolat, 2003        370 Sz 86

Tibor Ágnes _ Grúber Cecília: Kamasznak lenni …: önismereti és önmenedzselési kézikönyv. – Bp. : Műszaki Kvk., 2000. – (ki vagyok én? ; 1.)                                                                                                                                                                               150 T 52

Tóth László: Pszichológiai vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez. – Debrecen : Pedellus, 2004           150 T 76

Vajda Zsuzsanna: Mi - ti – ők: a társas lélektan rejtelmei serdülők számára. – Bp. : Dinasztia, 1997                        301 V 22

Vedral, Joyce L.: Megőrjít ez a kamasz! : útmutató szülőknek, hogyan vészeljék át okosan a nehéz éveket. – Pécs : Alexandra, 2006                                                                                                                                                                                                 370 V 64

Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül. – Bp. : Holnap, 2000                                                                                                     150 V 67

Vikár György: Az ifjúság válságai. – [Bp.] : Animula, [2007] (Az ifjúkor válságai új kiadása)

Willis, Paul: A skacok: iskolai ellenkultúra, munkáskultúra. – Bp. : Max Weber A. : Új Mandátum, 2000                    301 W 75


Folyóiratcikkek a kamaszkorról

Fejlődéslélektan az életfolyamaton át. In: Pszichoterápia, 2000. 4.sz. – p. 263-295.

Bocsi Veronika: az időszociológia pedagógiai vonatkozásairól. In: Új Pedagógiai Szemle, 2009. 4.sz. – p. 51-64.

Breton, David Le: A serdülők világfájdalma. –In: Fordulópont, 2008. -3.sz. – p. 45-52.

Csendes László: Kriminális kamaszkor. In: Fordulópont, 2000.  3.sz. – p. 67-70.

Csorba János – Huszár Ilona: Szülőkapcsolat, nevelési jellemzők és társas támasz pszichés distresszben szenvedő lányoknál. In: Pszichológia, 1991. 4.sz. – p. 553-569.

Dévai  Margit: Serdülőkori pszichológiai kutatások Európában. In: Pedagógiai szemel, 1989. 6.sz. – p. 565-569.

Felnőttéválás : kockázatok és mellékhatások : (a serdülőkor pszichológiája és lelki zavarai). In: Katedra Látlelet, 2002. 3.sz. – p. 8-11.

Hamvai Csaba – Sima Ágnes – Pikó Bettina: Veszélyes iskola vagy veszélyes élet? : serdülők magatartási zavarai és a konfliktusmegoldás technikái. In: Educatio, 2008. 3.sz. – p. 387-394.

Kiss Tihamér: Az értékorientáció és szerepe a serdülők erkölcsi fejlődésében. In: Fejlesztő Pedagógia, 2001. 2.sz. – p. 11-17.

Légrádi László: Serdülőkori zűrzavarok: a nehezen kezelhető gyerekek érzelmi neveléséről. In: Katedra, 2002. 10.sz. – p. 23-25.

Lust Iván: A sarokba szorított kiskamasz esete: személyiségzavar – magatartászavar – beilleszkedési zavar. In: Fejlesztő Pedagógia, 1991. 2.sz. – p. 3-9.

Maros Katalin: A kamaszkor viharában : esettanulmány. In: Fordulópont, 2002. 2.sz. – p. 39-43.

Miller. Alice: a serdülés kihasználatlan esélye. In: Fordulópont, 2002. 2.sz. – p. 31-37.

Novák Gyula Máté: Egy színházi nevelési projekt hatása tizenévesek értékorientációjára. In: Drámapedagógiai Magazin, 2008. 2.sz. – p. 21-27.

Olivier, Christiane: Szülők és kamaszok. In: Fordulópont, 2003. 2.sz. –p. 69-74.

Pászthy Bea: Depresszió gyermek- és serdülőkorban. In: Fejlesztő Pedagógia, 2005. 5-6.sz. –
p. 12-15.

Pikó Bettina: Serdülők értékorientációja és egészségmagatartása. In: Iskolakultúra, 2008. 3-4.sz. – p. 62-68.

Pikó Bettina: Vallásosság és káros szenvedélyek fiatalok körében. In: Addiktológia, 2003. 1.sz. –
p. 53-62.

Simonyi Gáspár: Túlélhető kamaszkor. In: Új Katedra, 2009. 5.sz. – p. 20—21.

Sipos Endre: Gőg és agresszió : (pedagógiai – antropológiai vizsgálódások). In: Budapesti Nevelő, 2008. 2.sz. – p. 16-33.

Szabó Ernő: Nehezen kezelhető gyermekek, kamaszkor. In: Fordulópont, 2000. 4.sz. – p. 103-106.

Szvetelszky Zsuzsanna: A kortárs kamasz. In: Fordulópont, 2008. 3.sz. – p. 5-10.

Tari Annamária: Y generáció. In: Fordulópont, 2008. 3.sz. – p. 53-60.

Tókos Katalin: A serdülőkori énprezentáció kialakulása és fejlődése. In: Közoktatás, 2005. 2.sz. – p. 10-11.; 14.

Tóth Olga: Kamaszkor után: posztadoleszcencia és emberi kapcsolatok. In: Fordulópont, 2002. 2.sz. – p. 24-30.

Vetró Ágnes: A gyermek- és serdülőkori depresszió. In: Fordulópont, 2000. 3.sz. – p. 17-21.

Vikár György: A serdülőkori válság. In: Fordulópont, 2000. 3.sz. – p. 10-16. 


Videodokumentumok

Gyökerek és szárnyak : család : 2  videodokumentum. – BP. : Színfolt Film, 2001. –       VHS 75, 75 min.         370 G 84

A tétovázás dícsérete : pszichoterápiás előadások a Faludi utcából : elektronikus dokumentum / szerk. Lust Iván, Kökény Vera. – Bp. : Animula, [2007]. – 1 CD-ROM

 

. Elektronikus dokumentumok


http://www.lelkititkaink.hu/kamaszkorrol.html External link (Letöltve 2010.01.20.)

http://www.lisztakademia.hu/letoltes/okt_anyagok/laczo/fejlodeslelektan/Buda%20Pbkor%20SzocPszich.doc External link (Letöltve 2010.01.20.)

http://www.kfteam.hu/iromanyok/serdulokori-fejlodes-bio-szocio-pszicho-alapjai.pdf External link
(Letöltve 2010.01.20.)

http://nevtan18.hu/serdulo.htm External link (Letöltve 2010.01.20.)

http://kamaszkor.lap.hu/ External link (Letöltve 2010.01.20.)

 

 

 A könyvtári raktári jelzettel ellátott tételek a NymE Savaria Egyetemi Központ Könyvtárában megtalálhatók.

Az anyaggyűjtést 2010. január 20án zártuk le.

Készítette: Gerölyné Kölkedi Éva könyvtáros

Megosztás