Az SRPSZKK saját fejlesztésű feadatbankokkal, vizsgálati- és mérőeszközökkel, értékelési modellekkel, valamint ezek alkalmazásához kapcsolódó képzéssel és tanácsadással támogatja az iskolák mérési és értékelési tevékenységét. Alábbi ismertetőnkben ezen saját fejlesztésű termékeinket mutatjuk be röviden.
Teljes terméklistát részletes információkkal ide kattintva tölthet le .pdf formátumban.
Az országos kompetenciamérés a szövegértést és a matematikai eszköztudást méri. A mért eredmények alapján a tanulókat hét (plusz egy) képességszintbe sorolja. Azok a tanulók, akik hatodik évfolyamon a harmadik, nyolcadik valamint tizedik évfolyamon a negyedik képességszintet nem érik el, ők az alapszint alatt teljesítők. A feladatbank ezen tanulók alapszint fölé fejlesztésének támogatására készült. A feladatbank feladatai fejlesztő feladatok, a kompetenciamérés tartalmi keretébe sorolódnak be. A szövegértés feladatbankban a digitális szövegértést fejlesztő feladatok is helyet kaptak. A fejlesztési célnak, területnek megfelelő feladatok kiválasztását egyszerű – minimális felhasználói ismereteket igénylő - szűrőprogram segíti. Bővebben...
a kompetenciaméréshez készült fejlesztő feladatbank bemutatása
A nemzetközi mérések azt mutatják, hogy a magyar diákok jól teljesítenek akkor, ha a tantervi követelmények elsajátítottságát mérik. Ugyanakkor problémát jelent számukra az elsajátított ismeretek alkalmazása. Kedvezőtlen képet mutat továbbá az iskolával kapcsolatos attitűdjük, a tanulási motívációjuk. A valóságközeli feladatok ezen területek fejlesztését támogatják. „Az iskolában alkalmazásra kerülő valóságközeli feladatok a híd szerepét töltik be a valóságos helyzetek, problémák és a (megoldáshoz szükséges) már meglevő absztrakt ismeretek között." (Ambrus Gabriella) A valóságközeli feladatok jellemzői az iskolán kívüli életközeli helyzet, szituáció. Bővebben...
A feladatbankot a hittan tantárgyat tanítók számára fejlesztettük. A feladatok a tantervi témakörök és a Bloom-taxonómia ismeret, megértés, alkalmazás szintjeibe sorolódnak. Ezáltal a feladatbank alkalmazásával a tantervi követelményeket mérő feladatsorok szerkeszthetők. A feladatbank azonban nem csak mérőeszköz szerkesztésére használható, hanem a megtanulást is támogatja. Bővebben...
A feladatok tantervi tananyagtartalmakat és más, nem tantervi ismereteket hordoznak. A feladatok a történelemmel kapcsolatosak, de közöttük van olyan, amely matematikai, nyelvi vagy éppen természettudományos ismereteket is hordoz. Megoldásukhoz különböző tantárgyak ismereteit kell integrálni, felhasználni. A feladatok átlépik a történelem tantárgy kereteit. Egy-egy feladat, probléma megoldása közben azok a képességek aktivizálódnak, amelyek fejlettségi szintje jelentős hatással van a tantárgy tanulásának eredményességére. Bővebben...
Az iskola világában a tanuló-megismerés hatékonyságának egyik feltétele az, hogy a megismerés maga rendszerszerű és szabályozott folyamat legyen.
A modell megfelel a mérésmetodika és a pedagógiai értékelés szakmai szabályainak. Biztosítja az iskola, a tantestület, a pedagógus autonómiáját, döntési kompetenciáját. A felhasználó olyan sillabuszt kap, amely támogatja az iskola tanulómegismerési rendszerének kimunkálását. Bővebben...
A tanárok elemző munkáját támogatja három, egyszerűen használható, minimális alkalmazói ismereteket igénylő Excel állomány.
Iskolai dolgozatokat elemző program bemutatása
A belső iskolai mérések, dolgozatok mennyiségi és tartalmi elemzéséhez fejlesztettük a dolgozatelemző nevű Excel adatelemző állományt. A szoftver egy-egy dolgozat mérési eredményét elemzi az egyéni (tanulói) és az osztály vagy évfolyam szintjén. Az elemzés egyrészt a pedagógus számára a szakma nyelvén készül el. Másrészt szöveges elemzést és értékelést is készít a tanuló és szülő számára.
Az ortotéka az általános iskola 2-3-4. és 5-6-7-8. évfolyamára, valamint a középiskola 9-10. évfolyamára kínál bemeneti, formatív és kimeneti mérőeszköz mintákat több tantárgyból. Ezek egy része a tantervi követelményekhez, másik része kompetenciákhoz kapcsolódik. Ezeknek a mérőeszközöknek az értékeléséhez is felhasználható a dolgozatelemző miniprogram. Bővebben...
Modelljeink az iskola intézmény-, vezető-, pedagógus- és tanuló értékelési kötelezettségét támogatják. Adaptív alkalmazással az iskola felépítheti értékelési rendszerét, szakszerűen végezheti az értékelést. Az értékelési modellek nem helyettesítik, hanem kiegészítik az iskola kötelezően előírt mérési és értékelési tevékenységét. A modellek az alkalmazójukat végig vezetik az értékelés folyamatán a tervezéstől a mennyiségi és tartalmi elemzésen át az értékítélet (értéklet) megfogalmazásáig. Egy-egy modell, az értékeltet – legyen az intézmény, vezető, pedagógus, vagy tanuló – háromdimenziós értékelési térbe, struktúrába helyezi. Bővebben...
Ha szeretné megvásárolni termékeinket ide kattintva a megfelelő megrendelőlap kitöltésével tudja megtenni.